Fars dag

Kom hem från mormor och morfar för en stund sen, har varit där och firat far och morfar! Det brukar vara rätt drygt med släktträff, men det var faktiskt mycket trevligare än vanligt. Ellen var ju där, hon har blivit så stor nu... Man kan bara sitta och kolla på barn hur länge som helst, dom fångar verkligen allas uppmärksamhet :)
Man märker att morfar börjar bli gammal... Han är rätt förvirrad, gick fram och berättade för "Sara" hur hon skulle sätta på locket, skrattar med oss när vi skrattar åt honom, men han är bara för söt... :) "Morfar var har du fått lådan ifrån?"
Johan blev lite ledsen... Hahahhaha, jag och Marcus såg att det fanns bilder uppsatta på alla barnbarnen, till och med ett nytt foto på Ellen, men Johan fattades. Hahahahahahha!! "åå, det var därför dom glömde mig på morfars 80-årsdag".. "ja, dom har satt upp bilden när vi sitter på båten, men ditt huvud är bortklippt!"
Far var lika glad som vanligt. "ellen...ellen... när jag var liten så brukade det komma in en person till oss... vet du vad han hette".. alla andra: "ÅÅÅH NEEEEJ".... "Kurre Kaniiiiiiin!!!!!!" :D
Jag måste börja skriva upp dagens feltoklning av min pappa. Han hör verkligen jättedåligt.

"Har du köpt ny jacka?"
"ja, på Boston"
"Har du fått den?"
"Nej, jag har köpt den på Boston!!"
"Jahaaa! På posten!"

"Var ska du?"
"Till Sjöris"
"...sjyylis...?"
"nej, sjöris!!"
"Jaha, sjö-gris!"
"nej jag ska till elin!"
"men varför sa du inte det från början?"

morfar kommer med en staty av en gammal gubbe med lång skägg å käpp.
"E det Gandalf?"
"Jaa, det är nog Gandhi..."

Nä, snart så ska vi ha fest med Anderssons och jag o mina bördor ska sypa Bertil under bordet. Eller kanske Eva, så att vi kan spela twister med henne sen :D Hahaha, jag ser fram emot det!!! Jag o Marcus ska nog ha en feeeeeeedefest här snart också. Förfest, sen ut nånstans och efterfest. Äntligen har han accepterat att jag dricker :) Kan inte vänta till vi ska festa till Globen!

     

Kommentarer
Postat av: juliante

"nej ellen, inte äta sanden!" "näää".. börjar äta sand igen :D haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback