Du skulle vilja glida som jag

Tankar fryser fast
Jag springer allt jag orkar
Du kan ligga kvar
tills tårarna har torkat
Jag lämnar allting kvar
för att komma lite längre
Jag lämnar allt jag har
för en minut av värme


Nä senaste dagarna har bjudit på det mesta... I fredags försvann jag tidigt från skolan för att åka in till Malmö där jag möttes av Julia & Ebba. Skumt hur man indirekt har kontakt med olika folk på så många olika håll! Det blev ett par jeans, två tröjor och hårfärg. Har inte ens börjat dra från lönen än, så ska in på onsdag igen och börja spendera lite... :) På tåget hem träffade jag en trollkarl som visade lite häftiga korttrick för mig och lärde mig blanda en kortlek. Om jag lär mig det snabbt kan det nog faktiskt se tufft ut... ;)

På kvällen stack jag till Therese. Hon färgade mitt hår, vi kollade lite Idol, jag cyklade ner och solade och cyklade hem igen. Satt och diskuterade kärlek och andra saker med Anders. Ampon mode ON!

Sov gott till halv 1 dagen efter. Tog en maffig frulle, upp till Jessica och hämta halsband och träffa Sandra, JOHAN och Sofia! Hem och göra mig klar, för att snart vara påväg till min gamla klasskompis MADDE och det kära stället Lövestad!!!! Hämtade upp Erika och Maria på vägen. Vidare till Lövestad. Ååååå vad jag blev glad när jag träffade Madde! En gammal GOD kompis, som jag inte träffat på ett halvår!!! Vi gick och åt pizza, glömde betala, handlade kiwi (som vi höll på att döda ralle med sen), gjorde bål, drack kaffe och hade allmänt trevligt. Snart kom resten av festen och allt började bra..."Jag vet nog vad du tänker på... Marre e fan brunare än Johans rövhål" Tyvärr slutade festen inte riktigt lika gott.

Jag blir så ÄCKLAD! Äcklad av sprit, äcklad av otacksamma och respektlösa människor, äcklad av falska förhoppningar. Gick runt och städade och fyllde glas med vatten största delen av kvällen. Klart mest imponerad av Madde den kvällen, som lyckades hålla ställningarna, trots all skit. Men visst, det fanns trevliga inslag i kvällen. Spelade krona med pumpa, myste vid grillen, träffade konstiga människor från Lund (Cannabis och Janne) och hade tuschkrig med Johan :)

När jag vaknade idag mådde jag inte så bra. Var så sur över allt bara. Men jag lugnade ner mig, tog en rejäl frukost, följde med Jessica till Mats och puppisarna och kom att tänka på att jag trots allt fick in en del slag igår. Gårdagen gav mig mer positivt än negativt. Lärde mig att se igenom människor och träffade framförallt Madde igen! Att valparna var sötare än någonsin gjorde det inte sämre. Satt och myste med dom hela dagen, innan vi återvände hem. "näää, du kan inte andas!!"

Ikväll cyklade jag ner till Kanfall och lekte lite med dom pågarna. Dom vet verkligen hur dom ska uppmuntra mig :) Kollade på "Stay Alive", det åskade ute och det var skitbra stämning. Skrämde Linus som fan :D BANAAANER?! Linus följde mig en bit i spöregnet, sen cyklade jag vidare hem. Igår blev mina blå strumpor bruna, ikväll blev mina bruna strumpor gröna.

pupp        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback