Homeward Bound

Fan vad jag blev chockad när jag vaknade igår. 15.11... Helgen tog ut sin rätt :)

Julia och Natti kom och hälsade på mig efter jag varit vaken nån timme. Åt poppisar och drack cider, snackade skit och slogs. Julia fick in ett bra slag som känns fortfarande :D

På kvällen följde jag med far till farmor och skulle laga hennes dator. Introducerade min musik för far i  bilen och han klagade inte så mycket. Han gillade det faktiskt. Ute hos farmor kom vi fram till att hon glömt sätta i kontakten till bildskärmen. Så var det med det, gick igenom hennes garderob och prövade lte gamla klänningar. Fick med mig två hem som jag förmodligen inte kommer använda så flitigt, men fick med mig massa skärp som hon sparat på under sina 85 år.

Kom hem vid 11, men var fortfarande inte trött. Satt uppe och gjorde lite engelska och prövade kläder. Hittade en rulltårta i kylskåpet, JA TACK! Perfekt nattamad. Somnade till slut och sov gott till halv 7 i morse. Var tvungen å gå upp extra tidigt, för såklart skulle jag till tandregeleraren kl 8 när jag inte började förrän 10! Tände ljus vid frukostbordet. Mörkt ute. Nu närmar sig hösten och vintern med stormsteg! Vidare ner till tandregeleraren, som kletade in hela ansiktet med blå goja och tog bort en tandställning jag glömt jag hade.

I skolan fick vår historielärare panik på oss, så vi slutade tidigare. Fotografering stod next på schemat. Fan vad söta Petter och Philip var, synd att fotografen (som för övrigt hade den mäktigaste rövhaka jag nånsin skådat) tvingade dom att ta bort ansiktsfärgen och baskern. Ja, jag fick in ett asgarv på skolfotot, men det är sånt man får ta :) Gick till Zejneb lite och kollade hur det var med honom.

Efter skolan cyklade jag till mormor och morfar. Längesen jag träffade dom. Satt och myste i solen vid dammen, hur mysigt som helst. När solen gick i moln satte vi oss i tv-rummet och kom in på många kul diskussioner. Morfar är alltid lika omöjlig att diskutera med, men denna gången verkade vi vara överens om mycket... :) Pratade gamla minnen och smaskade i mig tofifee. Hur mysigt som helst. Var p´å ubart humör när jag cyklade hem, med mors namnsdagsbukett i cykelkorgen och Emil Jensen i öronen :)

Ikväll är det 100 höjdare, och om jag förvånar mig själv så orkar jag börja med etiken eller möjligen svenskan ikväll.

You're the funny little frog in my throat


Kommentarer
Postat av: JULIANTE

du är ju bara för härlig haaara (L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback