cellar door

60388-301Neil Young, Johnny Cash och vit flor-vanilj-socker-fyllning-till-morotskaka-gegga är min savior ikväll.

Jag vet inte riktigt vad jag vill skriva om. Är lite splittrad. Jag har skingrat mig. Har haft tråkig skrivtorka på sistone, men senaste tiden har väl varit okej. Förra helgen tog jag mig i kragen och besökte min mormor och morfar för första gången på länge. Var ute och åt på Hvita Briggen och min mormor varnade mig för alla gubbar som fanns där... "Kom inte nära honom, då tar han dig i håret! Jaaaaa, passa dig!" Sommarvärme i deras trädgård är inte dumt det heller. Var solen än står, finns någon uteplats man kan slå sig ner vid. Letade efter ödlor i dammen. Mormor och morfar sa att där inte finns några längre, men jag hittade en. Men den var förstås död. Låg och flöt kring näckrosorna. Han liknade Pricken 3 lite. Han såg så ironisk ut, precis som att den ville reta mig och få mig att inse att tiden då vi kunde fiska upp 61 ödlor och uppfostra dem i glasslådor, är över. Trotsade ödlan och försökte mig förgäves på en gammal hederlig hjulning, såsom på den gamla goda tiden. Resulterade i en sträckning i låret och jag kände mig vuxnare än nånsin.

Och förresten. Förra helgen, för första gången på länge, så uppskattade jag mina syskon när dem kom hem från Amsterdam. Blev rent utav glad att se dem och intresserad av att  höra om deras resa! När mor och far kom hem från Rom, så var det samma sak. Jag satt och förundrades tillsammans med dem, när de berättade om hur ståtligt Colosseum var och vilken orsaken var till att det hade rasat någon gång under 1800-frös-ihjäl. Eller egentligen mycket längre bak i tiden. Egentligen brydde jag mig inte ett dyft om vilket parkett kejsaren fick sitta på under romerska spelen, men jag uppskattade sällskapet. Mitt nyårslöfte blir att jag ska ta vara på min familj mer. (nä, det är aldrig för sent för ett nyårslöfte!)
Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Nä gud vad jag har varit tråkig idag! Om man skulle gå musprutta för att lätta upp stämningen lite!


Kommentarer
Postat av: Natalie

Är det bara döda ödlor i dammen? vafan :(

2007-04-23 @ 08:28:14
Postat av: JWO

Pricken 3.. åhh ödlorna! fan vad jag saknar det. När jag fick lära mig vad alla fjärilar hette och när jag satt och skrek för du har likadana lilfingrar som din mormor :D haha de va tider det!

Postat av: henrik

jag måste också musprutta när jag har tråkigt... har ni hört talas om blentarps-mannen? han som går runt o pruttar musar

2007-04-24 @ 22:49:07
Postat av: Johan

1800 frös ihjäl^^ Jag trodde bara det va far som använde det uttrycket

2007-04-25 @ 17:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback