stuck in snow, nowhere to go

snö!
vilket väder. snö-yra. storm, skottning och inställda bussar! vilket oväder! inga vinterskor finns det heller som klarar av att gå i meterdjup snö! det är nog första gången man blivit insnöad så att dörren inte gått upp i ystad! det kändes konstigt att inte se staketet för all SNÖ SNÖ SNÖ, när jag för några dagar sen var på väg att inviga våren.

trots ovädret lyckades far min köra mig upp till Tullberg. Han hade lite ferre och eftersom inte många lyckades ta sig fram blev vi knappa tio ungdomar som satt och roade oss under kvällen. Rökte lite vattenpipa, lyssnade på Billy Talent som vi ska se nästa fredag! vi hade korvkrig, spelade skitgubbe och Henke var givmild med snapsarna. Jag och André kom med en svinbra idé (tyckte vi), att gå till Statoil o handla snus trots vädret och trots att folk påpekade att dom stängde ju för två timmar sen. Trevade oss fram i snön och märkte att det var stängt. Men vi hade tur, för tjejen som jobbade där var insnöad och var tvungen att sova i butiken, så visst kunde vi handla. Hittade en skrubb på väg tillbaka, som jag blev tvättad med senare. När vi kom tillbaka kom vi på ännu en bra idé. Vi skulle testa o snusa fyra stycken samtidigt. Det var väl ungefär DÄR eller efter den 80%-iga snapsen som min kväll tog slut.
Eftersom vädret var som det var så tänkte jag att jag skulle väl kunna sova hos Henke, eftersom mina föräldrar inte kunde komma med bilen. MEN NEEJDÅ, jag blev tvingad att GÅ hela vägen hem! Fifan, tog minst en halvtimme att traska hem i snöstormen. Men när jag kom hem hade mor lagt en vetevärme i sängen... Så jag somnade rätt snabbt. Och när jag vaknade i morse så hade jag en tops i örat? spännande.
snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback