2006

Ja herre min gud vad förra året gick snabbt. Tyckte inte att det var längesen vi rökte cigarr ute i Snårestad och brottades i snön kl 4 på natten/morgonen? Iallafall, detta året har varit ett riktigt kul och givande år, äntligen tror jag att jag vet vem som är mina riktiga vänner och jag vet vem jag kan umgås o ha kul med, samtidigt vem jag kan ringa mitt i natten om det skulle något.
Första förändringen år 2006 var väl klockan? Den ändrades från 3 minuter över 7 till att gå efter månaderna! Och jag o Jessi skapade en ny tradition! That thing you do ser vi numera varje nyårsdag. Jag och Madde blev miljonärer. Det blev mycket dubbeldejtande förra året, jag hade visst en tendens att hitta någon samtidigt som min kompis började träffa hans kompis. Myskvällar i Tomelilla, med godis, pyromanfilmer och busringningar. Jag blev brunett! Årets filmer måste vara Dagboken och Yrrol, har sett dom säkert 10 gånger var. Man tröttnar aldrig. "Den hemliga boken" kom till och helt plötsligt fanns inte Erika, Malin och Sara längre, utan vi blev tre prinsessor :P:P Elin blev bara CP. Var på min första riktiga konsert! Till slut lyckades det bli rätt många konserter under året:
Johnossi x2
Dr Dunbar's x2
Tiger Lou
Svenska Akademien x2
Mando Diao
Takida x2
The Kooks
Tim Neu
Kristian Anttila x3
Timbuktu
o sist men inte minst Red Hot Chili Peppers
Året då alla bara tog av sig sina tandställningar!! Erika, Philip, Viktor, Jessica! o alla blev lika fina :) Haha, sen har vi den underbart trevliga kvällen hos madde i Sjöbo. Kollade på halva Saw II och blev övertrötta och alla tänkte på hur det vore om man hade en liten liten apa! Vi åt upp Kemi-Louise på draman. Lelles 18-årsfest i Sjöbo. "nu händor de grajor". Fonduekväll hemma hos mig, alfapet hemma hos Johan. Johan, en av mina bästa vänner som flyttade till Dalby. Jag och Jessica åt sushi för första gången och sen såg vi Pingvinresan på bio!! Lite ironi när jag fick min julklapp och vi skulle kolla på Happy Feet :D! Hade en mysig liten klasskväll hos Emelie med Gondolens pizza och massa snö. Dingle fick ränneskida hemma hos mig, hahahhahahahha!!! Bastubåt i Sövde. Klassfest hemma hos mig. Hade vad i skolan att man inte fick svära, vilket resulterade i många blåmärken. 3 händelserika fester hos Mange i Rydsgård!! Fiskarna ligger däremot fortfarande här hemma och skräpar... Spelade in en knasig film till engelskan och lekte spermier i Erikas pool. Våldgästade Blentarp och Petters hus många gånger. Flera roliga o spontana fester med Darth Wader-maskar, rådjur, Ronja Rövardotter, hästhuvud, badminton, scooby-doo och filmer på gudasöta Minus. Första gången jag rökte, snusade o snuffade, vilket ledde till att jag fick herpes i hjärnan.
Den spontana kvällen hos Erika. Var tänkt som en sunkkväll med film, men slutade med att vi blev fulla och liftade till Tingvalla.
"and here's a gay lion... RAAOR!" Firade påsk hemma hos Therese. Hamnade i många jobbiga bråk med brodern. Ett misslyckande när jag o Jessi skulle lära oss åka på min rosa skateboard (på en riktigt underbar vårdag). Plidan rymde hemifrån.. Firade Valborg hos Tullberg, där jag träffade Staffan o Fredrik för första gången. "akta dig, akta dig, annars tar han dig!" Grillfest och födelsedagsfest hos Erika. Kastade bratwurstar i skolan med Petter :) Tokken hade också flera fester och vi hittade en egen liten romantisk plats som vi satt och pratade vid i timmar. "Jag har pollenallergi och jag har hört att det bara går över om man kysser någon i 30 minuter.." Sen en kväll stack vi och shotade på Club Emelie och dansade på ÖP-torget. Många knäppa relationer i år ledde till en tredje säsong av OC-livet. JA, vi är nog rätt insnöade här i Ystad. HAHA, jag och Erika råkade riva sönder Philips manus och var tvungna att skriva om det för o inte dö. Lundakarnevalen får vi inte glömma, slickade på is med petter nr 1 o gifte mig med petter nr 2. Fest hos Bernhoff slutade med nattamat med Johan. Hade fest här hemma och herr Sten invaderade min tumme. Lena hade 50-årsfest. Sen kom sommaren som inleddes med prima fläskfilé istället för festival i Svedala. Studenten ska vi inte prata om? En riktigt bra och knäpp kväll. Äter middag här hemma, sjunger snapsvisor hos Tokken och blir RIKTIGA polacker hos Cheese. Torsken och Läppen föddes... Midsommar hos Mariana, spelade Tangera för första gången och drack juice med sill. Och så fick Julia ett loft som vi började invadera!! Många minnen som bajs i maten och Aladdin. Spelade volleyboll på stranden en kväll, sen badade vi nakenbad i havet på natten och slutligen så sov vi ett gäng under bar himmel i min trädgård. Haha fest hos Therese, vilket slutar med att någon blir rövad i huvudet och jag såg Prison Break för första gången...typ. Satt en kväll vid en lägereld (eller ja, vi tände fyr på sandras tröja) på edvinshem och lyssnade på killarnas historier. "de va en staddi madonna!" Fotbolls-VM hemma i soffan med 30 grader utanför..
"sophie, jag vet att du är bollrädd men du behöver inte skrika när dom kommer mot dig!" 
"men jag skriker ju när dina bollar kommer
" ..
Jag och Olsson kom fram till att allt man gör är för kicken. Årets måltid är antingen kycklingtallrik eller nudlar, för det var första gången jag åt det i år och det är riiktigt gott. Eller kanske spagetti o köttfärssås? :P Ett riktigt moment när Dovander spelade piano, vi andra står på balkongen och kollar på en helt rosa himmel och Jesus ser ljuset. Cyklade tandemcykel för första gången, vilket följde av årets största vattenkrig. Var på fest hos Marco, där Flygare lärde oss teckenspråk och Apan rakade magen och skröt om att han gått om ett år. Tiger och Nalle.. Hade en supermysig picnic vid Norra Promenaden med Karlskrona-gänget. Stephanies strandfest!! Helt galet roligt, cyklade upp till Dennis på fest sen och helt plötsligt hade alla mina kompisar förlorat sin oskuld?
Tältade i ett naturreservat i Karlskrona. MOG 038?! Perfekta två dagar! Låg i vattnet me Staffan i säkert en timme på natten, fullmånen lyste upp ena sidan och på andra sidan av havet fanns en otroligt vacker solnedgång. Helt magiskt. Gick ut kanske 200 meter och det var fortfarande inte högre vatten än till höfterna. Pernilla trampade i bajs och vi löste korsord och snorklade och charader och...
Folk sov över många gånger i mitt uterum, och om dom var dryga fick dom en limpa i huvet. Vilket dom ofta var!
"Den tunna bruna linjen".
Himalaya, det där stället fär det inte fanns några problem. Bakdag hos Tullberg med stenhårda lussebullar.

GUSSNAVAFESTIVALEN 06!! åå gud vilken kväll. Nakenbad i poolen, uppskuren häl, P3 föddes och vi började äta panda (vänta, sen dess har jag slutat med det?!), jag och Julia filmar hela kvällen och letar upp Dovander o Jessica, missbrukade snabbmakaroner, jag fick sova på en fucking matta och var pigg som en gris, störde martin i tältet, tog bodyshots, fick en loska i huvet och dansade som om ingen såg på. Dagen efter gjorde vi en pinsam mindmap och jag & Sandra låg under träden och snackade hela soliga dagen.
Jag cyklade cykeltaxi i 4 veckor och hamnade på tv4s nyhetsmorgon. Kanfall hade 18-årsfest. Aegd hade avskedsfest, för efter sommaren ryckte Johan, Cheese och Staffan in i lumpen. Muppas hade en fest med ännu mer bada i pool, bodyshots, RÖKMASKIN?! och vattenkrig.

Efter sommaren började jag och Julia öla hemma hos henne på rutin. Många trevliga kvällar med mycket bra låtar :) Hälsade på Jessica i kiosken en kväll o spelade lite minigolf. "Fjärde ölen på fjärde hålet!" .. "på zoo kan man göra vad man vill o lite till"... "ajajaj mitt immunförsvar" Kollade på Superman returns på bio med tarlands o tullbergs, "aauunnäääääee". Jag Sandra o Jessica sov över hos Dovander en kväll o åt god mat, skrämde livet av varandra o fick lära oss ett å annat på killfronten. BUZZ! "du är glad för du är levande. stenen är ledsen för han är inte levande" Ännu en dubbeldejt med två holländare? :P sniiiiig rooompa!! någon läskig kille från schweiz ville att jag kriss o stephanie skulle stå på hans mage! "you can have high heels if you want". "do you come från iiiishtad?" Romeo kom och dog lika snabbt igen!
Malmöfestivalen var en klass för sig själv i år. En av mina bästa dagar nånsin när vi satt under träden, lyssnade på alice och pimplade öl. alla utom natti för hon var för liten ;) Sprang från möllan o tiger lou till svenska akademien med mojje, som jag tror var geting, eller var han humla? Ringde o skrek på sjöris pappa, träffade Albin o Ralle och dansade med dom länge. Skaffade en tatuering o dödade Svampbob för lite helium.

Club Sensation gick av stapeln ;) Tre gånger till och med. Årets lek måste vara Chippooong!! Året när jag blev kär för första gången tror ja, o fick hjärtat krossat lika snabbt igen. Jessicas o Erikas 18årsfest, lika knasigt som vanligt med den incestligan. HAHA jessicas nipple! Långfingret.. Kollade på HK Björnen i Sjöbo med Sjöris och efter det fick jag umgås med några fulla Blentarpsbor som slogs och blev förnedrade på stationen. Mukk flyttade till Spanien. Fadderdag i skolan med Idol och en fantastisk jury. Far blev sjuk, opererades i Lund och blev frisk igen. Moderaterna vann valet... Katastrofkväll hos Julia som resulterade med att jag vaknade i min säng i någon Sverige-tröja. "Sara, Jessica har din mobil och jag har dina nycklar! Älskar dig!" En trollkarl lärde mig att blanda kort på Pågatågen. Katastrofkväll hos madde, spelade krona med en pumpa och myste framför grillen, men slutar med att man torkar spyor och bär tjejer till ambulansen. "Gooo mad, myye mad, mad i rättan tiiiiiiiiiiiiiiid". Nv-fest i Bromma igen, där jag träffade Bohman och där Birgit drog Montana-jokes.
Jensens böfhouse med Linus, oändligt mycket glass... Åkte in dit en gång till, men då åt vi trerätters och kollade på Borat på bio!! Fick världens gulligaste hälsning på radion. Fick en understa låda där det ligger en del saker från sexpartyt hos Diana! "men... om han tycker om grisarna, varför dödar han dom då?" Var på en riktigt trevligt fest ute hos Dennis bror i Källesjö, med vandrande is, sura tjejer och ett väldigt konstigt slut i förrådet. Skumberg i Ystad. Många skräckfilmer här hemma.. "HAN ÄR I VASKEN!!" Picnic på kyrkogården kl 12 på natten. Jag skaffade mig en näsflöjt. Blev bjuden på middag av Linus :) Åkte rullor nerför Bellevuebacken till skolan med Erika! :O Erika hjälpte mig också att ragga upp en kille i baren, som hade en STOR kompis! Madde slutade Nv1c och började Nv2c! :) Många wasserpipekvällar med Dingleberrie. "nu ska vi gå på pandajakt, vi kommer till en regnskog" ?! "Sara, jag är din morsa!" .. "vad beror egentligen bromsspår på?" Återförening med högstadiet-ganget! Kastade ägg med Madde o Stephanie. Var på fin middag hos Stephanie, vilket slutade med att vi sjöng nostalgi-låtar nere i stan med Axel & co! "dom går bara på bortamatcher o inga hemmamatcher! vet du varför? ...nä ingen vet, ingen vet!" Tjejmiddag hemma hos Sandra med god lasagne, vilket slutade med en snurrande mobil på badrumsgolvet hemma hos Tarlands. Fjortisfest i Bussjö med farliga drinkar. Stockholm, Tarzan, Maja & RHCP med Dingle!! Staffans trevliga 20-årsfest. "men han e rätt go ändå, ungefär som bullarna på snuggles." Pokerkväll hos Madde. "Kunskap, glädje o så lite Baileys!!" .. Lille lille julafton hos Tarlands, med inslaget choklad, handbojor och lekar. PTs överraskningsfest! "Pernilla, med dig vill jag cykla på tosselilla. (nej just det de gick inte)"
Året avslutades helt perfekt med tjejmiddag här, fest hos Tullberg och en döende panda. Nu ser jag fram emot 2007, fylla arton, Agia Napa och fler fler FLER intriger! Det har börjat bra över lovet ;)

   
   
   
   
   
   


Kommentarer
Postat av: Natalie

Underbart :D

2007-01-07 @ 14:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback