den legendariska stugan...

...har gjort historia igen!
 
kom hem igår efter en veckas intensivt festande, jobbande och chillande med elin och stundvis erika, malin & några andra som kom och hälsade på. och jag var helt slut!

jobbade måndag tisdag onsdag. bodde 2 minuters cykelväg från jobbet, riktigt najs. jobbet har dock inte varit riktigt lika najs! städjobb på saltan. riktigt petigt och egentligen inget som passar mig, men det är trots allt pengar! sen att jag och elin blivit satta på sviterna resten av sommaren gör det lite nervöst, för jag får anmärkningar hela tiden på saker jag missat. eller jag fick det första dagarna iallafall, haha :P

- Sara, vad är det som ligger under skrivbordet?
- ... En svamp.

Nä, men trots jobb så har vi inte alls tagit det lugnt i veckan. Första fyllan (den veckan för mig och erika, någonsin för elin!!) kom på måndagen. Vi dansade och vrålade till Mikas Lollipop, gjorde kullerbyttor, tattade choklad som jag fick uppkört i röven lite senare. Men det smakade likadant ändå.

På onsdagen firade vi malin, men underbart gott grillat kött, med potatis palsternacka och morötter i ugn & vitlökssmör. Efterrätt blev mörk choklad, jordgubbar med grädde och rödvin. Oj oj oj vad det var perfekt ihop. En chill kväll, som tyvärr blev lite kort.

Ja, på fredagen var det midsommar. En speciell kväll får man väl säga. Jag firade först ute på Soldattorpet, som Mukk hade fått låna. God mat, mycket sprit, ballonglekar som jag absolut inte skulle vara med på (...), lite deep shit och en cykeltur hem till stugan. (det kändes verkligen som mitt hem!) .. nä nä, men det var låst. väckte stoff som låg och sov. kom till slut in efter att han drygat sig i tio minuter... Drack lite till och blev övertalad att cykla tillbaka till Soldattorpet. Slutar med att jag ligger i en jättegrop i sandskogen. Jag svär, det måste varit någon som gillrat en fälla! Ligger med cykeln över mig och rullar runt bland nällorna, typ 3 meter höga buskar runt om mig och kommer inte upp. Funderade på att ringa 112 eller att helt enkelt bara slagga där över natten. Men jag såg till slut lite ljus, så jag tog tag i mitt liv och kravlade mig upp i någon snäll gubbes trädgård, som var gullig och visade mig vägen till Österleden. Kom till festen totalförstörd, helt i onödan visade det sig och plötsligt var jag på skitdåligt humör och  på väg tillbaka till stugan igen.

Assur och ledsen och frös gjorde jag när jag äntligen kom fram. Ville bara komma in i värmen och snacka av mig... Dörrjäveln är låst. Och ingen Stoff som ligger och sover. Piss också. Hörde musik från grannen, så slog mig ner där med ett gäng storrökare och käkade ostbågar tills dom andra kom tillbaka. För det gjorde dom faktiskt till slut. Sprit, örfilar, mackor, nypotatis och sova. Midsommar var fulländad.

I övrigt har vi bara chillat heeeela veckan! Lagat asgod mat typ var dag, Elin har lärt mig o uppskatta gröt, har inte haft någon tidspress överhuvudtaget och inga föräldrar som har saknat oss. Och vi har inte saknat dom! Har inte saknat något! Förutom lite Zoega kanske, men det tattade vi hos mina kusiner. Faktiskt inget annat. Helt independent! Ändå najs... "ändå"...

image324

Nä, men tack som fan för denna veckan Elin! Du är riktigt snygg när jag (eller Malin) är full! :)

Nu tänker jag gå och lyssna på nästa sommars låt, drömma mig bort till Roskilde och SOVA UT för första gången på länge! Hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback