godnatt

60388-321jo visst började dagen bra... vaknade i ljusare hår som julia fixat. Lyssnade på mobilsvar, vem som hade varit så jobbig och ringt så tidigt på morgonen. "Ja hallå det här va Marianne från Saltsjöbaden, du kan ringa tillbaka till detta numret angående jobb".. KAN DET VARA MÖJLIGT? Ringde upp och javisst har jag fått jobb på Saltan i sommar! Nästa vecka är jag i Landskrona och tältar hela veckan, sen börjar jag nästa måndag! Och det blev ju inte sämre av att Elin ringde o sa att hon OCKSÅ hade fått jobb där! Plus att hennes stuga som ligger 200 meter bort var ledig dom första veckorna vi jobbar, så då kan vi bo där! Såååå underbart det kommer bli. Frukost och lunch på jobb. Slutar 3, ner till stranden. Tillbaka till stugan, där vi kokar ihop lite kvällsmat och chillar hela kvällen i solen, för att gå upp till jobbet morgonen efter igen! Jag tror att det kommer bli jättebra och jätteföräldrafritt! Det blev ju inte värre en halvtimme senare när jag stod med min sprillans nya Roskilde-biljett i handen... Den här sommaren är sommaren sextinie!!

Men snart skulle jag komma ner på jorden igen. Halv 12 stod jag svartklädd nere vid Pressbyrån och väntade på att vi skulle köra iväg till begravningen... Tungt, riktigt tungt. Jag fattade inte att det var Du Andreja, som låg och vilade i den vita kistan. Vi var tvungna att stå upp hela tiden, för kyrkan var överfull. Det var så mycket folk som kom för din skull! När begravningen var över, så körde vi till din gravplats, där du skulle gravsättas. Som solen sken på dig! Det var riktigt jobbigt att slänga en blomma till dig och säga farväl. Kramade om din familj och du skulle bara veta hur tappra dina föräldrar och Ilinka är. Vi saknar dig Andreja... Så fruktansvärt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback