all we are is dust in the wind...

Det är så obehagligt att döden är så nära inpå... Och det är varken första eller sista gången man kommer mista någon. "Livets gång" säger man... Man blir ett med naturen igen. Jag vill inte bli ett med naturen igen! Ännu mindre vill jag att nära och kära ska bli det. Jag vill inte bli gammal! Det där med att vara evigt ung, är det verkligen bara önsketänkande? Youth is like diamonds in the sun, and diamonds are forever. Eller? Om jag vägrar bli äldre efter min artonårsdag? Vem ska hindra mig? Tiden jo... Alltid den jävla tiden. Sveper med sig allt som kommer i dess väg. Tick tack, där gick den helgen. Tick tack, oj är det vår igen? Tick tack, godnatt för alltid. Obehagligt som fan. Var det inte igår som du satt och skrattade åt mig för att jag drack kaffe på morgonen? "Det kan man ju bara dricka till eftermiddagsfikan"! Jag hatar att jag inte tar dåliga nyheter sämre och jag hatar att jag glömmer så snabbt. Jag undrar hur snabbt jag kommer bli bortglömd...

I övrigt har det varit en underbart fin dag.. Malin har börjat häcka hos mig, som alltid på våren och idag har vi suttit och solat i tre timmar! Hon är allt en liten fågel som varit på semester över vintern, men hittat hem igen nu när solen kommit tillbaka. Vi fick en härlig promenix, i bara linnet! Elin kom också förbi en stund! Andra dagen i rad som jag åt grillat... Nu är  vintern slut på allvar.

Så blir det vår igen... Det trodde jag aldrig... Det tror man aldrig att det ska bli.

60388-287

Kommentarer
Postat av: Hendrig!

härlig blogg.. djupdykande i tidsfrågan, gillar jag... håller med till o med :D idag vill ja skriva blogg och fördjupa mig men klockan e typ.. 1.00 o johan l har däckat här nedanför mig.

2007-03-14 @ 01:05:14
Postat av: johantoan

hej... Jag har läst din blogg hela eftermiddagen, helbra! känner igen sig hela tiden:) tror jag hittade hit från henkes blogg eller något:P men men, ha en riktigt härlig kväll för nu ska toan gå och laga mat... fan, segt att man är tvungen att göra det, kanske bättre än att ta 2 koppar kaffe och vara hungrig igen 1h senare ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback