I hold my breath 'til my heart explodes

vilken skön helg det har varit än så länge...

igår drog jag till köpenhamn med olsson för att kolla på BILLY TALENT!! funderade på att delta i kravallerna och stöta kula och flaska, men vi hittade aldrig några... men vi hittade en indisk restaurang där vi åt! god mat och första gången jag kunnat beställa in en "stoooe feeejd öööel" lagligt. första gången för olsson på en restaurang?! satt och hade det mysigt och drog dåliga skämt ett tag innan vi gick för att leta upp något seven eleven. hittade inget sånt först, men vi hittade nåt "ramalamadindong 1000" där vi köpte ett sexpack och två röda paprikor. vidare till Pumpehuset, där vi försökte sälja vår tredje biljett, men ingen nappade. Däremot nappade vi upp några svenskar från Halland, som vi umgicks med ett tag.

Kom in till konserten efter en lång pratstund med popcorn i kön. Hamnade på några träbitar typ 2 meter upp, längs väggarna, där vi kollade på förbandet och första låten med Billy Talent. Jag och Olsson lyckades få igång publiken lite. Stämbanden dog på köpet. Men när Billy Talent kom så var allting bara så bra. Jag tror dom började med Living in the shadows. I vilket fall så var dom helt sjukt bra live! Fick några fina filmer och bilder på dom och stämningen i publiken var otrolig. Man fick passa sig för att inte mosas under folkmassorna eller bli sparkad av människor som surfade förbi huvudet på en. Riktigt nöjd. Speciellt med avslutningen Red Flag!!

Efter konserten väntade en dryg resa hem. Fick vänta cp-länge i Malmö och jag tjatade om min säng och ett glas mjölk under hela resan... i sådär 3-4 timmar. Men ja, även om man aldrig tror det, så visst kom jag hem till min kära säng till slut!

Efter 5 timmars sömn väcker min fader mig... För nu ska jag upp och äta frukost. Kl 7.45 ska jag samlas på Pressbyrån, eftersom jag skulle till Malmö och spela match! Eftersom jag var väldigt sliten så väntade jag mig ett totalt misslyckande, men jag blev väldigt positivt överraskad! Hela laget spelade sjukt bra och det var riktigt roligt att spela! Vi förlorade visserligen, men det var serieledarna och vi gjorde en bra match mot dom. 30 - 28 i ena setet... Okej, nog med volleyboll-struntprat. Jag tog ut 3 timmars välvärd sömn innan Sandra kom hit. Vi kollade på Good Will Hunting. Jag älskar den filmen...

Gillar du sura äpplen?

jag o olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback