Jump, Bounce, Down, Up

vilken härlig långhelg det har varit! väldigt givande!

DET STÖRSTA som hänt måste vara att vår allra käraste Jessica Juhlin har skaffat sig körkort!!!!

mini-lovet började redan onsdag eftermiddag, då jag och några tjejer till åkte ut med Jessica till hennes pappa och gullade lite med världens vackraste valpar... När vi blev trötta på deras puppy eyes, så åkte vi hem med skorrande allsång i bilen, körde en liten raggarrunda, tog en kaffe och fortsatte kvällen med treornas examenskonsert på ungdomshuset. trevligt, dom var duktiga! och där var faktiskt riktigt fint!

blev eskorterad hem till tarlands, där jag och mukk åt hennes underbara filmjölksbröd, spelade ishockey, fick höra om hennes UNDERBART charmiga sms från FCZ-tore och så åkte vi inlines till hamnen för att hämta staffan. myste lite på tösernas nyorganiserade balkong och kollade på GAMLA bilder på datorn... "haha du kan inte ha varit så olagligt ful!!!" En liten nostalgi-tripp har ingen dött av... :) Slutade med att jag somnade i PTs säng...

torsdag vaknar jag med mukks filmjölksbröd uppdukat på frukostbordet... yummie.. cyklade och hälsade på morbror Magnus, Titti och lilla kusin Ellen... Ja, hon är kanske inte så liten längre. Men gudasöt iallafall! Å!! vidare hem till mig och försökte på oss att spela lite gitarr... plus guitar hero! lika svårt spel fortfarande!

 

kvällen slutade iallafall med ljuvlig paj, goda vänners sällskap och massa pratpratprat... aldrig fel!

fredagen skulle jag upp tidigt för att söka sommarjobb tillsammans med sjörispöris! tidigt blev det ju inte... vi var nog nere i stan iallafall runt 4-snåret! Men vi fick en himla massa gjort, var inne i varenda liten butik och affär (förutom klädesaffärer och restauranger) och fastän majoriteten redan hade ordnat anställda så lyckades jag dela ut 10 stycken CV! och så gjorde vi en riktigt snitsig affisch som erbjuder barnpassning till en resonabel summa... "räcker tiden inte till? Lämna över barnen till oss!" .. tyckte jag var lite käckt.

fczoch så blev det lördag... jag, froggy, fredrik åkte ut till köpingebro för att träffa mukk o jaqueline. och allas vår tore förstås. kollade på FCZ - KIF. Helt underbart att se! Tjockisen spelade med ett jävla paraply tills domaren fick säga till honom. Det var bara för bra för att vara sant. det blev inga oooooooh så nära mål-"oooh"n, utan dem uppgivna ropen kom när en annan tjockis visade sin halva finniga röv. oooohh.....

På kvällen blev det lite ferre hemma hos Nilssons. En konstig blandning folk, som begav sig ner till stan. Först blev vi utslängda från nån privat fest i parken, sen kom LILLA JAG in på donna gina utan att behöva visa leg! sjyst! blev bjuden på några snapsar, sjöng roy&roger på karaoke och sen var jag jätteglad. jätteglad! åkte runt i stan med jessica lite, träffade lite kul folk och anlände hem ganska tidigt!

mådde förvånansvärt bra i morse. men det kan vara för att jag låg och drog mig i 4 timmar... skönt! eftermiddagen spenderades med lite fika hemma hos mormor som fyllde år! jonglerade, åt 3 rabarberpajer, lekte med Ellen och njöt av 27 graders molnigt väder.

på kvällen har jag varit hos Tullbergs med Jessica, Staffan, Pernilla och såklart Sissela, Ingrid o Lasse. Vi grillade gott. Blev överfallna av Henke & Martins underbart gosiga hundar. Hade ett långt möte där vi diskuterade studenten och bröllopet. Jag var kassör. Hoppade studsmatta hur länge som helst. Oj, jag hade glömt hur kul det var!!!

Men nu är jag äntligen hemma och jag har en lång vecka framför mig... Vilken tur att det blir lite avbrott med Stephanies 18-årsdag! YIPPIE! Pirates och smörgåstårta på tisdag! YAARRR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback