jag saknar vår sång

just nu hatar jag vinter. november månad är den drygaste av alla! det är mörkt när jag sticker till skolan, det är mörkt när jag kommer hem. även om plugget inte står mig upp över öronen just för tillfället, så vet jag att det kommer göra det inom närmsta veckorna. och fastän jag inte har något att göra på typ hela denna veckan, så gör jag inget åt saken. perfekt att börja läsa svenska-böckerna till typ nästa vecka? men såklart så planerar jag in saker som  jag inte hinner annars, nu när jag äntligen har tid. frilagd dag på torsdag - uppbokat. helgen - uppbokad. det funkar bra sålänge ångesten inte hinner ikapp, för då är det bara mig själv jag har att skylla.

till och med oktober är bättre! inte riktigt lika kallt. inte riktigt lika mörkt. och för att inte prata om december! det är då alla julkänslor kommer! det är den mysigaste månaden på året! tio dagar kvar, sen kan vi andas ut, då är november slut...

det är drygt när man inte har någonting att göra. en släng av rastlöshet adderat med konstant mörker får mig direkt att börja fundera. sitta i timmar och spekulera över vad som egentligen händer utanför min vetskap. sitta och tänka på vad jag har haft, vad jag förlorat och ifall jag någonsin kommer få känna samma känsla igen? jag hatar att jag fortfarande kan sitta och tänka på gamla flammor, som jag egentligen bara vill kräkas över. jag hatar att det känns som att min familj är mer avlägsen än någonsin, jag trivs helt enkelt inte hemma. hemmakväll ger mig kväljningar, utekväll ger mig ångest för att jag inte är hemma. jag hatar att mina vänner försvinner, på flera olika håll. några reser bort, andra glider jag ifrån. vem kommer jag på riktigt att fortsätta träffa efter studenten? tanken på att vara ensam ger mig ännu mer panik. jag hatar att tänka på framtiden. jag vet ju inte vad jag vill göra. det känns som att alla har planer utom jag. jag är inte redo för att flytta hemifrån! jag orkar inte ta tag i körkortet! jag vill inte plugga vidare! jag vill inte resa! jag ska mönstra, men är väldigt tveksam inför lumpen! det hade nog varit det bästa alternativet egentligen. få lite disciplin, det skulle jag behöva. få lite perspektiv på allt.

bara lite tankar som spökar såhär mellan höst och vinter. men åter till något kanske lite roligare. min iPod fungerar (HELT SANT) och är renare än någonsin! det är alltid skönt att kunna koppla bort för en stund och lära sig att uppskatta det lilla. jag borde verkligen seriöst börja träna på att vara mer mindful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback