när priset går upp kommer själen gå ner

vaknar upp till dom ljuva tonerna av malmö beach night party...

så skön och spontan helg det blev. fredag bestämde jag mig efter morgonens drömtydningar att följa med mina kära girls till studentstaden Lund. THAI THAI THAI var allt som surrade i våra huvuden i busse (förutom psykade barnprogram som var ett stort diskussionsämne), men vad ser vi när vi är framme? "Ska inte thai-restaurangen vara här?" dom har lundaliserat den mot en ny dyr snobbrestaurang!! trist, men vi gick in och snobbade till oss själva lite. men gott var det. och otroligt trevligt. skrattade gott åt och med mina vänner i någon timme, åt & drack lika gott och vi alla började bli lite runda om fötterna innan vi drog vidare till kulturen - lunds motsvarighet till donna gina. fast tråkigare.

jag kan väl medge att jag haft lite fördomar mot lundarna. och det har jag fortfarande. ingen alls som föll mig i smak, men så tycker jag inte heller att det är sexigt med lite öppnade skjortor och tajt v-ringat.. någon lundare drog med oss till ett ställe där man var tvungen att vara student för att komma in. nä nä, typ 15 ställen för studenter, men inget ställe för lilla oss, 4 artonåringar, helt ensamma i Lynd. så vi stack hem. trevlig kväll, men nu blir det nog antingen malmö, lidköping eller helsingborg nästa.

Gårdagen löste sig också så bra. Pluggade lite på dagen för att senare sticka till Gustav och Mukki på deras avskedsmiddag. extremt god mat, blev lite retad för att jag njöt så mycket av det. men mat. vilken kärlek jag har till mat! blir alltid så besviken när jag blir mätt. magen kanske säger stopp, men jag svär, hjärtat hungrar alltid efter mer!

...iallafall. drack lite gratis-öl och åt gratis-mat. gratis är godast. men kunde inte njuta fullt lika mycket när jag insåg hur KASS min kusin är på kändisar. "han känner jag faktiskt igen", säger hon när bruce willis spökar i sjätte sinnet. "bob dylan vet jag vem det är! eller jag har lärt mig hans namn iallafall, jag vet itne vem det är..." skämtar du? du måste ha hört hans musik!.. "JA just det, nu minns jag, det är väl han som har gjort den där don't worry be happy?" ......... följde med henke till donna gina istället

träffade hela grabbgänget från klassen + zoltan och ett par andra killar. kände mig som en i gänget lite, fick påpekat flera gånger att jag inte är flicka egentligen. bjöds på snaps och öl hit och dit, men kändes dumt att bli för snurrig när jag bara skulle hem sen. joel doing billie jean var en syn som kallas duga. nä nä sen skulle alla ta bussen till öja och jag började bege mig hemåt... när en bil kör förbi skrikande: "SAAAAAAAAARAAAAAAAA". i nästa stund låg jag med förbundna ögon & munkavel och skumpade i någons bagagelucka och dumpades till slut på öja. "vafaan", tänkte jag. hade mina pengar kvar, så det var väl värt att gå in och besöka en stund! borstade av mig gruset och torkade blod o snor och drog stolt upp mitt förtfarande inte alltför välanvända pass. lätt som en plätt. träffade mycket folk, dansade och hade kul. öja var nog trots allt värt en ny chans.

dagens schema: chill, fira fars dag hos morföräldrarna, träning, basta, YRROL! (alltför längesen för en sån klassiker)

Kommentarer
Postat av: henrik

lundaliserat? spännanade, vad är lundaliserat? :)

Postat av: Sara

när man blivit smittad av lunda-atmosfären och blivit lite plågsamt hemmastadd :)

2007-11-20 @ 22:10:56
URL: http://aaua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback