Sluta leta efter toppen för du står på den.

serri, jag måste skärpa mig med bloggningen. jag kommer ju ha glömt bort hela min ungdom när jag är 40 om jag inte tar tag i mitt liv. men det är svårt att få tid till saker och ting, när skola, volleyboll och skola tar upp all tid man har. nä det förstås, jag har ju inte gjort något annat än att sitta här på hela dagen... men det är en undenflykt för skolarbetet. vad hände med "ingen dator denna vecka"?

jaha. vad har hänt. en brud klippte av mitt hår. och färgade det mörkbrunrött! jag som äntligen hade blivit blond, efter ett halvårs gradvis blekande... annars så. det händer inte så mycket i mitt liv.


men helgen har väl varit najz. igår var jag, lovisa & julia och käkade på regementet! väntade i 48 minuter på käket, grillad kyckling med pommes o bernaie. så magiskt gott, men tyvärr hade jag redan blivit mätt på våra öl. började bli lite rastlös när vi käkat, så svepte min och lovisas öl och cyklade i full fart till julias lilla loft! började dricka ännu mer bir och snart var the roof on fire. det hälsade på några goa gubbar och sköna damer och vi lyssnade traditionsenligt till nostalgimusik (som nu känns mer aktuell än nånsin). slutade väl som det brukar på loftet. sussade sött fram tills att mamma ringde och skreg lite. fick snällt hoppa på cykeln och trampa hemåt vid 3-4 snåret. tankspritt flög jag fram i zick-zack på mormors gamla cykel. finns det skäl nog? finns det själ nog?

sovit galet bra, men sorgligt nog så tror jag att jag har fått maries förbannelse... Har aldrig blivit bakis förr, men efter min 18-årsdag så har jag haft såna orättvisa bakfyllor att jag som så många andra legat halvdöd i sängen hela dagen och endast varit kapabel att väsa fram ett klent "Jag ska aldrig mer dricka!". Naturligtvis brukar jag ta mig samman och glömma det löftet till nästkommande helg. Att man ens har mage att påstå nåt sånt.








Ser du ett skepp eller en champinjon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback