sparkar & slag

image367

åwåwååwwww vad jag saknar sommar! dom få dagarna då det verkligen var sommar och värme är vad jag kallar livskvalité! har börjat skriva upp massa punkter i en skrivbok under rubriken livskvalité, en massa saker jag älskar, stunder man minns, julkänslor, vårkänslor osv. pirr i magen :) idag var förmodligen sista dagen jag hade på mig mina jeansshorts. jävlar i havet vad jag har frusit hela dan. dags att köpa vinterjacka antar jag. slut på warm october nights! men höst ska faktiskt också bli mysigt. att komma in efter en lång promenad i bitande kyla och slå sig ner framför en bra film med kaffe och filt. ännu en sak att föra in i min lilla lycko-bok.

hade redovisning på hälsopedagogiken idag. diskuterade lite om att reklamer för skönhetsprodukter ofta har kvinnor med som verkligen återspeglar det typiska hos dagens ideal, bystiga brudar med smal och samtidigt muskulös kropp. för det mesta. tog upp dove's reklamer, med slogans som "skönhet har ingen åldersgräns" och "tala med din dotter innan skönhetsindustrin gör det". bra budskap helt enkelt, alla olika typer av kvinnor i reklamen. lite större, lite rynkigare, lite gråhårigare. blev totalsågad. enligt oskar var det också bara ett lurt trick att tjäna ännu mer pengar, för att människor fastnar för reklamen. men hur ska man då kunna göra en bra reklam för skönhetsprodukter? ska vi inte ha några modeller överhuvudtaget? diskuterade hur länge som helst, men kom inte fram till något alls. det var väl fel att ha med dessa för att de var vackra för att vara stora, eller såg bra ut för att vara gamla. ett nytt ideal som inte alla kan leva upp till? äh kärringar o höns, glad att jag inte valde media, det blir ju inte rätt vilket som.

jag är bara jättetrött och börjar bli lite grinig. men jag kan ju inte lägga mig än. först måste jag se fredrik wikingsson käka sitt eget arsle. Kultiration håller mig vaken sålänge. å vad kul, om 12 timmar ska jag vara i skolan och räkna prim prim!!! fasar för att få reda på mitt resultat på förra matteprovet... det är verkligen inte mitt ämne längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback