får jag klämma på ditt paket?

i nilssonfamiljen så kommer julstämningen inte förrän lillejulafton. idag har vi satt upp granen, klätt den, slagit in julklappar, gjort kola... hellre koncentrerad julstämning i två-tre dagar. vi har till och med satt upp tavlor och julgardiner idag. min mamma ville att jag skulle sätta tomtar på kaklet. jag fattar inte varför vi inte gjort något under de senaste 4 veckorna.

men nu så, faktiskt. jag trodde att jag var t anti-jul i år, men nu när familjen är samlad (förutom marcus som ligger hemma och kräks), så blir jag ett idealbarn. och mina föräldrar blir idealföräldrar. johan är som han brukar, men vi andra liksom accepterar det. ja, nästan respekterar honom! det är så god stämning att jag, mor och far kan sitta och spela alfapet, medan johan och hans polare sitter och dricker öl och röker vattenpipa inomhus några meter ifrån! wow! nu ska jag ta vara på den här stämningen. och ha lite julkrök efter allt julstök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback