omskakande

Ja, ni har säkert hört lika många versioner som ni känner skåningar. Igår hade vi ett givet samtalsämne på jobb, över sms, här hemma... Hur många gånger fick man inte höra frasen: "Vaknade du av jordbävningen?! Jag trodde att det var..."

Så nu ska ni och få höra mina upplevelser från morgonen den 16/12 -08

Jag vaknar av att hela sängen skakar frenetiskt och av att mor och far skuttar hurtigt nerför trappan. Senast jag såg dom agera så instinktivt var när TVn brann. De har en livlig diskussion om vad som händer och kommer fram till att det förmodligen är värmepannan som har exploderat. Jag själv var väldigt förvirrad, men stirrade ut genom fönstret, i riktning mot det dova mullret och tänkte: "Jaha, det var bara en tidsfråga. Nu kommer terroristerna och straffar oss och våra många hundra års politisk neutralitet. Nu är det tamefan allvar." När far la fram förslaget om att vi varit med om en jordbävning så tyckte jag att han var från vettet. Mmm, men eller hur. I Ystad sa du att vi befann oss, va?... Pilutta mig.

Det var iallafall kul att se alla grannar i pyjamas. Och höra om allas reaktioner. Någon som varit uppe och jagat inbrottstjuvar, en annan som ramlat ur sängen. Och den där artikeln om pepparkakshuset som rasade är ju bara för underbar. Och plaststolen som hade ramlat. Det är humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback