staropramen + modest mouse = success

det är föräldrafritt. hittar modest mouse bästa album på datorn (good news for people who love bad news). hittar iskall staropramen i kylen. konstaterar att klockan inte är mer än halv sex och jag har hela kvällen att göra ingenting på. är nämligen sliten efter en lång dag på jobb. JA ni hörde. jobb! när jag började fundera ut alternativ och hade planerat in arbetssökardagar nästa vecka, så ringer anita resurs på mobilen. behövde bara vänta cirka två månader på det samtalet. och det blev inte ens en hel dag, jag har jobbat 10-13, vilket betyder att jag kommer få nån hundring i december...

men fi fan hörrni vad roligt jag hade på jobbet. fick blåsa på skrapade knän, hota pojkarna med tjejbaciller, förlora med flit i "vem där?". kanske svårt att hinna tröttna på barnen efter tre timmar, men det är en jävla skillnad från äldreboendet. nu jobbar jag med liv istället för död.          Foto: Charlie Thompson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback