bootylicious

Idag kom jag på att jag är väldigt omedveten om min vikt, och ställde mig därför på vågen för första gången på pisslänge. Under de senaste arton månaderna har jag gått upp 16 kg.

Någon kanske är chockad, en annan är kanske äcklad. Men jag är faktiskt säker på att de allra flesta just don't give a damn. Inklusive jag. Tror knappt ens att någon har märkt min uppgång. Och anledningen till det tror jag är att under tiden så har mitt självförtroende höjts i takt med kilona. När jag var liten blev jag kallad ett "anorexia-barn" på grund av min klena kroppsbyggnad och jag har alltid glädjts över varje extrakilo jag gainat. Och nu säger mitt BMI att jag är några kilo från övervikt. Fuck that, säger jag. Mät Jennifer Lopez BMI, så lovar jag att hennes rumpa leder henne till kategorin "fetma". Och säg att jag skulle gå upp dessa få kilo som krävs för att jag ska räknas som en liten knubbis. Jag hade haft noll motivation att gå ner igen. Om nästan ingen märker att jag går upp sexton kilo, vem skulle då märka om jag gick ner fem. Inte ens jag är så medveten om min egen kropp. Plus att jag har aldrig haft så fina bröst och så fyllig rumpa som jag har idag. Jag vill bara att folk ska inse att siffror inte är mer än siffror, jag har aldrig känt mig så snygg och så säker på min kropp som jag gör idag. Och för 1 ½ år sen hade jag aldrig tagit på mig så tajta och framhävande klänningar som jag kan göra idag.

Jag vet vad som har hänt mig de senaste arton månaderna, och vad som händer de allra flesta tjejer i min ålder. Jag har gått från en tanig flicka till en fyllig kvinna. Stå stolta istället för att gräva ner er.

Kommentarer
Postat av: elin.

i hear you, sistaah!

Postat av: Erika

I - like - big - butts and I cannot lie!

2008-11-17 @ 11:44:25
Postat av: Madde

Det där satt som en smäck Sara!

2008-11-17 @ 15:56:42
Postat av: Anonym

Helt underbart inlägg, - du är snygg, med ass och allt :D haha!

2008-11-17 @ 17:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback