Uppdatering

Det var mycket som hände runt årsskiftet. Började prioritera annorlunda. Intresserade mig för nya saker. Förstod vilka förmåner som kommer hand i hand med självgranskning. Jag kanske blev aningen tråkig...

Jag tröttnade på att blogga. Av diverse anledningar, så kändes dagboken mer lämplig ett tag. Nu har jag tröttnat på min dagbok. Jag har gud-bevare-mig inte skrivit någonting på minst en månad. Och jag har inte direkt fått abstinens. Jag... har annat för mig. Tror jag. Kanske är jag lite inspirationslös. Vad som sker i mitt liv just nu är antagligen inte intressant för många andra än mig själv.

Men jag tyckte trots allt att det inte var mer än rättvist med någon form av uppdatering här. Förhoppningsvis kommer kanske då lusten åter.

Sommar. Spenderas på Gotland, förhoppningsvis. Jag åker upp med Sara Granath någon dag efter midsommar och om det ter sig väl och arbetsmarknaden gör ett undantag, så stannar jag till slutet på augusti.

Hösten. Har suttit och fyllt i ansökningshandlingar till min planerade au pair-tripp hela dagen. Om det blir som planerat, så kommer jag iväg i september-oktober nån gång. Då slipper jag dessutom betala en depositionsavgift på 2 komma 5 lusingar. California Dreaming börjar kännas som California-gonna-happen! Det känns som att jag börjar komma ifrån min eskapist-värld. Jag låter inte saker komma till mig längre, utan vågar ta tag i det. Och gör det, bannemig!

Vardagarna - sysselsätter jag mig mestadels med jobb. Förskolevikariatet har börjat ta lite fart, äntligen. Och nu när det är vår, så har det plötsligt blivit longboardsäsong. Jag har hunnit vara ute två gånger i veckan och suger fortfarande på att vippa svängarna. Men det känns att det är på gång. Känns i luften att allt är på gång nu.

Helgen - spenderar jag helst och oftast med öl och vänner, alternativt i en varm säng i Lund. Bra vilket som.

Och innan våren kom, då var antagligen vinterns höjdpunkt en veckas visit hos Jessicas Övik. 26 minusgrader, Paradisbad, rostbröd, hembränt, norrlänningar, skotrar och hitchhiking.

Kort och intensiv uppdatering. Så!

I'll be back - förmodligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback