pretty fly for a white guy

imorgon ska jag ha maskerad. tema 90-tal. har tillbringat dagen med att ladda ner alla hits från 1996-2000, så hela dagen har jag suttit i en nostalgisk trans. tills nu när offspring - pretty fly sattes igång, då jag vaknade till och kom ihåg en ganska rolig sak.

jag tror det var lill-trean eller lill-fyran vi gick i, då vi skulle fira FN-dagen i Ängaskolans aula. för att visa vår kulturella mångfald i sverige, så fick de i klassen som kunde räkna till tio på ett annat språk, göra det på FN-dagen. i aulan, inför hela skolan. av någon anledning hade jag lärt mig att räkna utantill på kinesiska. natti skulle räkna på spanska. den dumme skulle räkna på engelska, för han kunde inget annat. säret som gick i vår klass fick lov att räkna på svenska.

jag hade lärt mig kinesiskan genom att läsa rakt av den fonetiska översättningen. försök uttala det här på grovskånsk dialekt, så förstår nu hur jag lät i aulan:
"ii, ör, sz, zan, ao, lio, tji, ba, jio, sjz"

natti däremot! hon räknade såhär:
"uno, dos, tres, cuatro, cinco, cinco, seis"

inför hela skolan... hon är allt bra dum natti, men har alltid lyckats hålla det på en charmig nivå. dumhuvud.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Haha, jag bjuder på den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback