Stoppa mig inte nu.

Det är en spännande tid nu. Jag känner att jag blir lite längre och lite bättre för var dag som går. Och jag vet att det är en process, men jag vill bara skynda på den, samtidigt som jag inte vill stressa fram den. Det var längesen jag kände den här känslan så starkt; min motivation är så hög och jag är så sugen på livet. Jag vill träffa alla människor, jag vill se alla platser, jag vill göra alla saker. 

Och vet ni. Jag kan göra vad som helst och bli vad jag vill.

För bara ett halvår sen, hade jag ett behov av andras åsikter och gärna ett medhåll, innan jag kunde genomföra ett beslut. Inatt upptäckte jag att den enda bekräftelsen jag kräver idag, är den från mig själv. Jag litar på mig. Och jag har så mycket motivation! Det kliar i hela kroppen och jag vill ta mig an alla uppgifter, som kommer hjälpa mig att klättra uppåt! Och jag har särskilt en vän att tacka, för att han såg min potential och för att han har lärt mig att inte nöja mig.

Det enda jag saknar är en passion. 

Nu har jag saker planerat i drygt ett år framöver. På måndag åker jag till Gotland för att testa på ett jobb, som jag inte har någon erfarenhet av. Ska bo med människor jag aldrig förr träffat. Jag ska ta mitt körkort, hitta en familj som matchar mig och till hösten åka över Atlanten som au pair. Helt ensam, en helt ny värld. Och jag har himlen ovanför mig och framtiden i mina fötter. Jag ska göra allt helhjärtat, leva i presens och testa mina gränser. När jag kommer hem, hoppas jag att jag har hittat det jag brinner för.

Hör mig, när jag säger att:
Jag var definitivt gjord för dessa dar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback