Här har vi någon som fastnat i rondellen

Idag fick jag reda på att min körlärare är knäpp. 

Hade haft en bra lektion i innerstan. "Öva lite mer på att hålla koll på högerregeln och blockeringsregeln. Lite med placeringarna." Sure. På väg tillbaka mot körskolan småpratade vi lite och hon berättade att hon inte skulle komma hem förrän till midnatt, för hon skulle hålla i en kvällskurs. Aha, kurs på Sjölin Lantz tänkte jag. Kopplade inte riktigt varför den skulle hålla på så sent. Förrän hon berättade att hon var ett utbiltat medium och skulle lära ut andra människor att ta kontakt med den andra sidan.

...

"... Jaha. Tror du verkligen på att det fungerar?"
"Jag _vet_ att det fungerar."

Och så började hon berätta om att spå i tarotkort och dylikt. Så... Hon tror alltså på tarotkort också? Kände mig plötsligt väldigt lurad. Nej, jag tycker inte att new age är spännande, jag tappar lite respekt för dom som tror på hokus pokus.

Skulle ha frågat ifall hon var sugen på 1.000.000 $. James Randi är bara ett telefonsamtal bort. Koko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback