Hälsningar från Mölndal

Jessica har somnat framför School of Rock och jag sitter och känner mig så upprymd över igår, idag och allt efter det. "Allt efter det" speciellt. Innan jag kommer hem på söndag, så ska jag ha hunnit träffa flera mer eller mindre nära kompisar, som jag inte sett på mycket länge. Jag ska hinna med en telefonintervju, som tar mig steget närmre USA och jag ska spela volleybollmatch för första gången på drygt ett år. Life is good.

Jag har blivit så positivt överraskad över hur människor, arbetsgivare och rekryteringsledare, har varit så välkomnande. I förrgår ringde en tjej från Fårösunds Fästning, som jag har sökt jobb hos, för att höra hur mina planer inför sommaren har utvecklats. Berättade att jag fått jobb på Sigmundsgården på Fårö. Det gladde tydligen henne, eftersom dom redan hade fullsatt. Hon ville bara se hur det gick för mig, berättade när hon började jobba på fästningen och tyckte att jag kunde komma in om och säga hej när jag anlände till Gotland. Mentaliteten överhuvudtaget på ön verkar vara väldigt lugn och gästvänlig. Tror inte det ska bli några svårigheter att skaffa nya kontakter i sommar.

Min rekryteringsledare för au pair-jobbet mailade mig idag och behövde en telefonintervju. Hon skrev att om jag inte ville ta det över telefon, så kunde vi ta en fika någonstans i Malmö, som hon bjöd på. Har aldrig träffat henne förr. Tyvärr spenderar jag resten av veckan på västkusten, så det blir ett telefonmöte i vilket fall. Men jag blir så glatt överraskad av folks välvilja.

Ser hemskt mycket fram emot sommaren nu. Komma ifrån Ystad-miljön i två månader. Nya utmaningar. Lära mig ett nytt jobb, lära känna nya människor... Som sagt. Life is good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback